מה זה עוסק פטור: איך לנהל עסק נכון | Frontask CRM

השאירו פרטים

    מה זה עוסק פטור?

    עוסק פטור הוא סיווג של עוסק עצמאי שפתח תיק במשרדי מע”מ, אך סך העסקאות השנתי שלו הוא נמוך, זאת לעומת עוסק מורשה או חברה בע”מ.

    אופן ההתנהלות של עסק קטן

    מי שפותח עסק בתחום מסוים כמו לדוגמה בנייה של אתרי אינטרנט, קליניקה לטיפול ברפואה סינית ושלל אופציות אחרות, לא יודע בתחילת הדרך מה יהיה היקף הפעילות העסקית. לכן כצעד זהיר ומכיוון שבדרך כלל מדובר בעסק הראשון של אותו אדם, הוא מתייעץ עם יועץ מס או רואה חשבון, כדי להבין מה זה עוסק פטור.

    עוסק מסוג זה אינו גובה ואינו מתקזז על המע”מ. כאשר הוא מחייב לקוח עבור עבודה שהוא ביצע הוא מעניק לו לאחר קבלת התשלום קבלה ולא חשבונית, כיוון שהוא אינו גובה מע”מ וזאת לעומת כל העסקים האחרים אשר גובים מע”מ. עוסק זה גם לא מקזז את תשלומי המע”מ שהוא שילם כאשר הוא מבצע דיווחים לרשויות המס.

    רף העסקאות לעוסקים

    כדי להבין מה זה עוסק פטור, יש לדעת שרשות המיסים מגבילה בכל שנה את רף העסקאות של עוסקים מסוג זה. נכון לשנת 2022 הסכום השנתי הוא 102,292 ₪ בלבד. מי שעובר רף זה מתבקש לסגור את תיקו כעוסק פטור ולפתוח במקומו תיק עוסק מורשה, או לחלופין חברה בע”מ.

    היתרונות של עסק קטן

    עסק קטן בקטגוריה זו יכול לפעול באמצעות מערכת CRM  מתוחכמת של Frontask וכך לנהל בכל זמן את מלוא הנתונים הקשורים לעסקאות שבוצעו לכל לקוח, לסך ההכנסות השנתי, לכמות הלקוחות החדשים שהתווספו ולמידע רב נוסף. בדרך זו בעל העסק נמצא עם היד על הדופק ועל פי קצב ההכנסות החודשי הוא יכול לשער אם בשנה זו הוא יגיע לרף ההכנסות המקסימלי, או לחלופין גם השנה הוא יעמוד בתוך המסגרת שנקבעה על ידי רשות המיסים.

    איך לנהל עסקים?

    אחת הבעיות של בעלי עסקים קטנים היא העובדה שהם טובים מאד בתחום העיסוק שלהם כמו לדוגמה בפרסום, אך הם אינם יודעים איך לנהל עסק. כשהם משתמשים ביום יום ביכולות של מערכת CRM של Frontask הם רואים הכול באופן רוחבי ולכן קל להם הרבה יותר להסיק את המסקנות הנכונות ולבצע פיתוח עסקי באופן רציף.

    אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר ומהר מאד תבינו שכאשר אתם לא מבינים מה זה עוסק פטור, הדברים נראים לכם מורכבים וסבוכים, אך למעשה הם פשוטים.

    בנוסף, מוזמנים להתרשם עוד ממגוון שירותינו:

    תראו מה אומרים עלינו

    אנחנו מקשיבים ללקוחות שלנו, ועובדים בשיטה מובנית עם ביצוע סקרים וקבלת היזון חוזר, על מנת לקלוט מכם את כל האינפורמציה הנדרשת, ליישם אותה בגירסאות חדשות באופן שוטף, וכך ללמוד ולהשתפר כל העת.

    לקבלת מידע והצעת מחיר